Film anmeldelse: niende selskapet Special 2-Disc Edition DVD

"The 9th Company" er den største russiske storfilmen noensinne. Filmen, som omhandler en gruppe rekrutter som sendes til Afghanistan like før slutten av krigen for å kjempe mot mujahedin bevæpnet av USA i 2007 også vunnet en Oscar-nominasjon for beste utenlandske film på vent.

9. Company: The Story

Hei, har våre russiske kamerater kalt The Dear Hunter! Eller er dette Full Metal Jacket? Platoon, kanskje? Tenon, nei, dette er niende Company, et helt originalt ?? ?? Russiske krigs finner sted i Afghanistan. I disse mer eller mindre sanne bildet får vi se hvordan en gruppe russiske rekrutter, inkludert alle papp stereotypier ?? Khokhol hardt, spilt av regissør Fyodor Bondarchuk, kunstnerisk Gioconda, den uskyldige refleksjon av oss selv, Oktyabrskaya og aggressive eikenøtt, Lyutyi ?? er å være forberedt til å kjempe i Afghanistan mot mujahedin bevæpnet av USA. Guttene er sikre på at de vil beskytte landet fra en utdatert føydale systemet, men innser ikke at krigen er nesten over. Vi skriver tross alt slutten av nittitallet og den splitter nye soldatene er de siste parti, som ikke vil bli erstattet.
Den første timen av filmen består av den nå berømte trening scene. Vi ser hvordan karakterene blir mobbet av sine drillsersjant, hvordan krangling, hvordan de trener og hvordan de blir indoktrinert. De blir fortalt at deres bedrift er den beste, men ofte viser en svært skjør menneskelig ansikt. Det er den tiden da en av offiserene spurte en soldat til å hjelpe ham skrive et kjærlighetsbrev som han mistenker som fortsatt gir liten mening, den scenen der en av soldatene som har vært i Afghanistan er stasjonert er selv høyere sfærer bringer å spørre sine følges hva jentene ser ut i dag, eller den overraskende emosjonelle sekvens der den niende selskapet er fullt utleid gå i en ansatt hore. Denne type karakter og situasjonen studier gjør niende selskapet til tross for en tomt som vi har sett tusen ganger veldig hyggelig. Imens vi alle allerede vet at trening av soldater i krigstid ofte innebærer mye ydmykelse og gråte, men vi ser også hvordan gruppen i denne filmen bare ved slit sakte tettere og varmere.

9th Company: omtale

Direktør Bondarchuk uthevet de unge mennene i den niende selskapet i detalj, men de første afghanerne utfører bare etter sytti minutter. Først tror du som seer likevel at dette er en ganske objektiv portrett, delvis takket være minneverdig tale der rekruttene, som inntil det øyeblikket det hele ikke tar så høytidelig, med nesen presset til fakta . De blir fortalt at Afghanistan aldri har blitt erobret før, en observasjon som den amerikanske pressen nesten fullstendig grep for å plassere denne filmen i rampelyset og henvise til den nåværende situasjonen i Midtøsten. Selv forklaring gitt om islamsk kultur, men til slutt Bondarchuk synes å ønske å gjøre hva Cæsar gjorde for ham. Når den romerske kezier sa belgierne var den modigste blant alle gallerne, etter at han allerede hadde slått oss, og han tydeligvis ønsket å sette spesielt sin egen seier i malingen. Russiske regissøren tilsynelatende med samme mål niende Company, fordi afghanerne i denne slående bilde forbli ansiktsløs og det meste fungerer som kanonføde. Alle de positive tingene som blir fortalt om dem er også ganske tvilsom. Mujahideen er avbildet som om modige krigere som kjemper i Allahs navn og er villige til å legge ned sitt liv i hans navn.
Etter hvert niende Selskapet er en oppveksthistorie ?? ??, en oppveksthistorie. Vi ser hvordan hovedpersonene vokse og bli utarbeidet i løpet av de siste scenene til å gå gjennom ild for hverandre. Likevel sine kamper kan bare foreslått noe heroisk, og at til tross for høy dose av realisme, kule mord og spruting blod. Vi i filmen viser hvordan nesten hele selskapet vil bli desimert, men når det i realiteten ?? ?? seks av de trettini soldater ble sendt til det hinsidige ??. sammenlignet med ca tre hundre mujahideen!
9th Company er en kostbar russiske produksjonen i landet fått enorm applaus og ble også nominert i 2007 for en Oscar i beste utenlandske film kategorien ?? ??. Den litt for sterkt uttalt kjærlighet for deres regime gjorde det sannsynlig at denne filmen egentlig aldri hatt en sjanse til å vinne, til tross for gode prestasjoner, den kjekke koreograferte kampscener, den vakre foto og kjekk farger, som sender tankene den Technicoloc av en svunnen tid.

Extras

Dette er en film DFW og så du allerede vet på forhånd at de ekstra ?? r derfor ikke kan være mye. Utenfor den obligatoriske trailer, bildegalleri, og liner notes ?? ?? men vi finner det ganske interessant dokumentar tilbake på den andre DVD: The Real Story. Ikke dårlig, men det kan fortsatt skape mye bedre.

Teknisk datablad

• Regi: Fyodor Bondarchuk
  • Produsent: Fyodor Bondarchuk, Aleksandr Rodnyansky, Yelena Yatsura