CD anmeldelse: Live in New York - Bruce Springsteen

'Live in New York City "er en 2001 live album av Bruce Springsteen & The E Street Band. Etter år med The Boss kom tilbake med sin egen klarert bandet, og de spilte som vanlig. I New York ble disse opptakene gjort. Alle kjente sanger gjennomgås samt to helt nye låter: "Land of Hope and Dreams" og "American Skin"

Data

• Tittel: Live in New York
  • posten: Columbia

The E Street Band

The E Street Band ble stiftet i oktober 1972, men ble kalt bare i september 1974. Den opprinnelige besetningen besto av Garry Tallent, Clarence Clemons, Danny Federici, Vini Lopez og David Sancious. Navnet kommer fra E Gate Belmar, New Jersey hvor bandet øvde hjemme hos moren til David Sancious. Debutalbumet fra Springsteen "Greetings from Asbury Park, NJ" dukket opp i 1972. I oktober, etterfulgt av en tur hvor Sancious ikke delta. I februar 1974 Lopes nylig ble erstattet av Ernest ?? Boom ?? Carter. Noen måneder senere, i august 1974 Sancious og Carter forlot bandet og dannet gruppen tone. De ble erstattet av Roy Bittan og Max Weinberg. Veldig kort tok Suki Lahav sammen som fiolinist. Hun senere emigrerte til Israel. I juli 1975 ble med Steve van Zandt gruppen. Han forble frem til 1980 etter som han begynte på en solokarriere. I 1995 vendte han tilbake til E-Street Band. I mellomtiden erstattet Nils Lofgren ham. Også Patti Scialfa, fremtiden kona til Bruce Springsteen ble med i bandet. Et nytt medlem var Soozie Tyrell som styrket bandet i 2002. Det var aldri helt klart om hun var offisielt medlem. Noen ganger E-Street Band forsterkes av The Miami Horns.

Etsel mening om «Live in New York"

I form av generelle presentasjonen er Bruce Springsteen sammen med sin E Street Band den beste liveband i verden. Hans forestillinger sprut av scenen. Jeg har bare vært to ganger til en konsert med ham, og dette gjorde et dypt inntrykk på meg. Springsteen live er en ekte show hvor Springsteen sitt publikum underholdt hele tiden. I løpet av denne konserten, som ble spilt inn i New York The Boss vet å fengsle publikum med fengende sanger. Høydepunkter av CD er for meg: «Prøv It All Night", "The River" og "American Skin". Den unplugged versjon av "Born In The USA", men er mot skitne. Dette nummeret må bare spilles hardt. Nå har det blitt en svak låt. Selv vokal av Bruce gjør opp for det, men er ikke nok til å ofte høre på denne sangen. Det er relativt få mindre kjente sanger. Men som pryder denne live CD gjør. Ellers ville det bli for mye å bli en best of'- plate. Noe annet enn ros for platen og ytelsen til musikk. Til tross for fraværet av mange år, spiller E Street Band som vanlig. Anbefales for Springsteen-fans.

Titler

• My Love Will not Let You Down
  • Bevis It All Night