Bokanmeldelse: Superheldjes

Superheldjes er overalt, de forårsaker små ulykker. Men hvis de ikke hadde vært der så ville alt ha vært mye verre. I denne boken kan du lese hvordan Superheldjes ser ut, hva de trenger, hva de spiser. En fantastisk fantasifull historie for barn fra fire år. Boken er en av de viktigste titlene barnebok i 2011, valgt av CPNB. Temaet for dette året: Superheroes.

Innhold Artikkel

• Data fra boken Superheldjes
  • Loes Riphagen
  • Historien Superheldjes
  • Tekst og illustrasjoner
  • Fragment
  • Hvilken alder?
  • Barnas bok Week 2011
  • Min mening

Data fra boken Superheldjes

• Tekst: Loes Riphagen
  • Illustrasjoner: Loes Riphagen
  • Utgiver: De Fontein
  • År: 2011
  • ISBN: 978 90 261 3248 3
  • Page ?? s: 34
  • Sjanger: barnebok, bildebok
  • Pris: 14 euro

Dette Superheldje tiltrekker svært raskt er veps skjorte på

Loes Riphagen

Loes ble født i 1983 og bor i Rotterdam. Etter videregående gikk hun på kunstskole og i 2007 tok hun sin grad i Illustrasjon på Willem de Kooning Academy i Rotterdam. Etter hennes eksamens Loes allerede gjort mange oppdrag for ulike utgivere. Hennes første bildet boken ble utgitt i 2008 av publisering Fountain. Så kom Hus Unleashed og Superheldjes.

Historien Superheldjes

Superheldjes er alltid overalt. De forårsaker mindre ulykker. Det kan være irriterende hvis du får inn en hund turd eller stukket av en veps, men hvis det ikke hadde skjedd, ville ting vært mye verre.
Superheldje maksimalt sytten millimeter og har øyne å se godt om natten ?? godt med, lang fleksibel nese til knivstikking lett på andre mennesker, til vinger vedlegge, sylskarpe tenner, og kan høre godt. Superheldjes har ingen bein og er så smidig og fleksibel. Hvis han han flyr fortere enn 11 kilometer i timen hastighet enn iført briller, ellers vil han lider av tørre øyne.
Dette er en Superheldje!
Videre kan du lese om:
  • Hvordan Superheldjes skjule
  • Familien og venner av Superheldje Zirk
  • Hvordan Superheldjes hjelpe
  • Hvis det hadde vært noen Superheldjes
  • Hva Superheldjes enda mer for deg
  • Hva Superheldjes trenger: nese pensel, mobil, vinge patcher, avlytting enhet, kamuflasje skjorte, cape
  • Hva mat Superheldjes: ballonger og annet snacks fra en ert
  • Hvordan gjenkjenne Superheldjes
  • Superheldjes i andre land
  • Hva gjør Superheldjes i resten av verden
  • Hva du kan gjøre for å hjelpe Superheldjes

Tekst og illustrasjoner

• På forsiden en mørk blå himmel med gule stjerner. I luften en Super Hero, en lys grønn skapning med en rød briller, en lys blå skjorte med en gul stjerne på ryggen og to vinger. Forfatterens navn i lyse gule bokstaver, tittelen på boken i stor store bokstaver i nyanser av gult og oransje. På endpapers forsiden av boken kan du se en Super Hero som ønsker å sole seg, men en sky henger foran solen. Skilleark ryggen du ser at det Superheldje skyen presser så han har solen igjen. Forklaringen er gitt ved Superheldje Superheldjes zirkonium, også referert til som Zirk. Du møter ham derfor oftere i boken. På alle sider ?? s du kan finne illustrasjoner, ofte de fylle hele bladet. Du får informasjon om hvordan Superheldjes ser, er alle komponenter som heter. Men en side full av kamuflasje skjorter, tegninger av familiene til alle Zirk. En stor tegning med en fot kommer ned i en stor turd. En tegning med alle hendelser som ville ha skjedd hvis det hadde vært noen Superheldjes. Alt vil være veldig tydelig og beskrevet i teksten.
  • Ganske mye av teksten i denne bildeboka, men leken hele side ?? s. På den ene side hvite bokstaver, på den andre siden svarte bokstaver. På hver lille tegne forklaringene er i korte klare setninger.

Da solen forsvant bak en sky, skyver en Superheldje skyen bare slippe unna

Fragment

Hva kan du gjøre for å hjelpe alle Superheldjes
Sov godt. Hvis du er sprek og ta hensyn, sparer at Superheldjes mye arbeid.
Sørg for at du alltid oppblåste ballonger fikk.
Hvis man sprekker, så heng en ny umiddelbart.
Ofte spiser erter og la tidvis uhell slippe en på bakken.
Lag en seng slik at resten kan Superheldjes å slå selv på rommet ditt.

Hvilken alder?

En bok å lese for barn fra fire år.

Barnas bok Week 2011

Boken Superheldjes er en av de viktigste titlene på barne 2011. Titlene er valgt av CPNB. Temaet for 2011: Superheroes. Barnas bok Week vil bli avholdt fra fem til femtende oktober.

Min mening

Min sønn valgte seks av denne boken fra biblioteket fordi han likte forsiden av boken. Vi likte veldig mye denne boken, Loes Riphagen virkelig trekker ut alle de stopper. Etter lesing / lese denne boken, du føler nesten at Superheldjes virkelig eksisterer ?? Hun beskriver i detalj hvordan skapningene ser ut, hva de har på seg kjole, hva de spiser og så videre. Skje ?? forferdelig ?? ting i denne boken, men det kunne vært mye verre uten Superheldjes. Du kan se at tilbake i tegningene, situasjonen som det er med en tegning på hvordan det ville ha endt uten Superheldjes. For eksempel, ser du en mann som er så mye i hendene at han ville ha falt ned trappen med sine ting. En Super Hero utkledd som veps gir ham en drittsekk, og skremte mannen faller hans ting ned trappen. Takket være Super Hero han selv forblir fremdeles står. Kees, en ung person, spark med sin tøffel i hundebæsj uten Superheldjes var to gamle mennesker i hans saker. Spesielt tegningene er veldig morsomt. I boken også søker to plater, en hvor alt skulle gå med Superheldjes, deretter mer eller mindre det samme plate, men hvordan det ville ha gått uten Superheldjes. Veldig hyggelig å være sammen med barnet ditt til å se her. Min sønn likte kamuflasje skjorter og ballonger. Det er en fantastisk bok for barn, vil boken ikke ende etter en leser i skapet. Anbefales!
(0)
(0)