Bokanmeldelse: Obsession

• Page ?? s 160
  • Utgiver: Van Holkema & Warendorf
  • Premie: Boken ble nominert til prisen av Young juryen i 2004.
  • Hovedtema: Manipulasjon, både i kjærlighet og i musikkverdenen.
  • Sjanger: Thriller / Novel

Tittel valg:

Tittelen er godt valgt, og du kan, etter min mening, se på to måter. På den ene siden Paul er besatt med Kim og hun fortsetter å hjemsøke ham og tvang til å elske henne. Hun er sykelig overbevist om at Paulus lengtet etter henne. Paul er en ekte besettelse for henne. Selv om Paul har hatt det med Kim, fortsetter hun å hjemsøke ham i z ?? s sinn. Han er redd for hvordan Kim fortsatt delvis avgjør hans liv. Og Kim, tror jeg, er blitt en besettelse for ham fra hans frykt. Tanken på Kim Paul ikke sluppet løs.
Fortell Metode:
Boken er skrevet i sin form.
Åpen eller lukket ende?
Boken har en lukket ende. Det er ikke flere ubesvarte spørsmål: Kim fast, Paul & Berber sammen og bandet en platekontrakt.
Sted / tid:
Historien er satt i landsbyen Paul og rundt Pauls hjemme i nåtiden. Hvor mye tid historien går utover hvor som helst jeg kan utlede. Historien er skrevet kronologisk.
Cover:
På forsiden er et bilde av en liten jente i en gutt z ?? øre. Dette gjelder historien. Fordi Kim Paul ønsket å si noe, men hun våget hviske ankelen. I stedet for å si noe, ga hun ham et kyss på z ?? øre og deretter bite et stykke ut.

Synopsis:

Med noen venner Paul har en stropp. Etter deres første ?? ekte ?? Handling, som tungt fra hånden var borte, møtte han Kim. Han elsket henne umiddelbart. Men etter en stund han fikk følelsen av at det er noe galt med Kim, det er ikke greit. Hun fortalte ham om hennes siste kjæreste Felix, at han hadde dødd kort tid etter deres forhold. Men Kim synes ikke å tenke så mye. Fordi Paul og z ?? s bandet er opptatt å få en platekontrakt de har så mye øving for å gjøre ting bedre. Det er ikke alltid til Kim seg selv, og hun vil vise denne kunngjøringen. Paul føler seg fanget i forholdet deres som Kim for sine to forsøk på å bestemme. Hvis han sier til Kim og den delen, slo Kim på holdeplassen ved og hun klapper ham en blodig nese. Brash visstnok, hun er lei meg og prøve å gjøre det godt igjen. Men for Paulus er det nå sikkert gjort definitivt, men ikke Kim. Hun fortsetter å forfølge ham. Hun venter på Paul etter øving, ønsket hun ham til å si noe, men våget bare hviske det. I øret hans så. Hun kysset og bet et stykke av! Det er virkelig den siste dråpen for Paul og han ønsker ikke noe mer å gjøre med henne. Vær ikke bra for Kim ?? Merkelige ting skjer. Nemlig at bremsene Bears scooter bli sabotert. Berber og er nesten påkjørt av en scooter. Det blir fort mistenksom av Paul Kim og ønsker å møte henne. Derfor ber han henne om å komme til ham slik at han kunne gjøre det klart at det var nok for ham. Hun er i husarrest, så han går til henne treehouse. Siden Kim fengsler ham. Etter rart for en stund Berber vet hvor Paul er og kommer til å hjelpe ham. Da holder hun Paul og Berber fast, hun går og legger trehytte i brann ?? Akkurat i tide til Paul og Berber flykte fra den brenn trehytte. Senere viser det seg at Kim Felix ble drept fordi han hadde brutt selv med henne ??

Andre sin mening vs. egen mening:

De fleste som har lest boken og satt sine meninger på internett fant en stor bok. Selv om det var folk som trodde det var kjedelig i begynnelsen, var ikke noen ting så klart. Jeg trodde det var en veldig god bok, det er troverdig og interessant! Boken er delt blant thrillere, dette er hensiktsmessig fordi det er en spesiell spenning, men jeg personlig forventer fra en thriller han er veldig skummelt. Og boken var ikke så skummelt. Det andre fant da det ?? Men jeg fant at forvirrende for mange kapitler ende med ?? Det lurte seg noen under treet over veien ?? .. Fordi det aldri vil bli nærmere omtalt eller fortelle hvem som er og hvorfor denne personen er der. Men ifølge enkelte mennesker forfatteren betyr bare her at Paul er hjemsøkt av Kim. Selv om det er aldri sagt at Kim kommer til ly, vil dette bare være en sammenligning for å indikere at Kim Paul ser på.

Egen mening

Obsession er en flott bok, selv for folk som ikke liker å lese, er det et absolutt must. Boken er ikke i det hele tatt vanskelig å lese. Så mye som skjer i boka som fortsatt fascinert å lese fordi du ønsker å vite hvordan det vil ende. Slutten på historien du forventer ikke i det hele tatt. Det er akkurat det som gjør boken så spennende og morsomt å lese, det er alltid ting som skjer som en leser ikke se kommer. Den viktigste hendelsen i boken er at jeg tror det gjør en forskjell når Paul Kim. Paul ville ikke ha gjort dette, hadde faktisk ikke vært noe spørsmål om Berber og Kim ville ikke ha forfulgt ham. Denne avgjørelsen av Paul bestemt resten av boken. Jeg er helt enig med valget gjort fordi som Paul ?? situasjon tror jeg ser noen sitter rundt med sprø ?? z ?? n ?? partner for å fortsette. Følelsen av at Kim, jeg kan til dels forstå, fordi etter et forhold er alltid like vanskelig for den personen til å forlate helt. Jeg tror at Kim her er i svært ekstreme og tung overdriver. Men det er nettopp det som gjør henne karakter så fascinerende. Hva jeg elsker så mye om boken er at mange av karakterene få et klart bilde av hvordan de er. Så du kan finne det mye lettere å føle med historien. Noen eksempler: Filip, trommisen fra bandet er en narkoman som gjør gale ting. Paul mor og far vokse mer og mer fra hverandre fordi z ?? s far er borte så mye av sitt arbeid, at de ikke støtter hverandre i alle ting om Paul oppdragelse. Kim er gal. Det er nesten som du kjenner tegnene fordi du har så ?? er klart bilde. Dette er et utdrag fra boken som jeg fant veldig bra fordi du kan føle spenningen og du virkelig sympati med Berber & Paul. Deres tanker er også vist veldig bra, så du vet hvordan karakterene gjenoppleve det. Ikke bokstavelig talt, men du kan se deres reaksjon på hva de sier og hvordan de føler seg i denne situasjonen.
Berber stoppet og lyttet.
?? Jeg hører noe ??
?? Water. Det ser ut som spruting av vann. ??
Bak hytta ??. ??
?? Og nå på siden. ??
Ja ??. ??
Det stinker ??. ??
?? Ja. Det er ikke noe vann. ??
Nei. ??. ??
?? Det lukter maling tynnere, eller noe ?? sa Berber.
?? Eller sprit, ?? Paulus sa.
?? Spiritus. Spiritus! Faen! ?? heter Berber. ?? Der kan alle bli med knivstikking på brann! ?? Berber begynte frenetisk å plukke neste node. ?? Han er fast! Det gjør ikke! ??
?? Sakte ned, ikke få panikk. ?? Paul stemme skalv. ?? Bruk kulepenn. ??
Nå slikket den mot fronten av kabinen, i nærheten av vinduet.
En annen ??, ?? gispet Berber.
Den siste knappen ble sittende fast, som alle tidligere noder hadde hjulpet. Berber prodded og presset av pennen, men han klarte ikke å få den et eller annet sted under.
?? Berber! Hun gjør! Faen! Hun tente ting! ??
Boken er markedsført som en thriller / romantikk. Til syvende og sist er dette sant, tror jeg. Det er mer av en kjærlighetshistorie fordi det handler om kjærlighet. Men når du ser på Kim med sin kjærlighet alle de sprø tingene legger du merke veldig godt at det finnes også elementer av en thriller. Det er en vakker krysset mellom de to. Denne boken er stor og du bør lese en gang har! Virkelig et must for alle! Både gutter og jenter vil utvilsomt finne en god bok!
(0)
(0)