Bokanmeldelse: Lyst på en snurr?

I boken Lyst på en snurr? Du kan finne de mest bisarre fakta om edderkopper. Hvilke typer edderkopper er der, kan du holde dem som kjæledyr, og hvorfor er folk redd for edderkopper. Med mange fakta, farge ?? s og morsomme svart-hvitt tegninger. Denne boken er egnet som grunnlag for en prat.

Innhold Artikkel

• Om forfatterne, Myrte LGBT Balmaz og Margreeth Kooiman
  • Detaljer om boka
  • Innholdet i boken i Lyst på en snurr? De mest bisarre fakta om edderkopper
  • Tekst og illustrasjoner
  • Et utdrag fra boken
  • Min mening

Om forfatterne, Myrte LGBT Balmaz og Margreeth Kooiman

Myrte LGBT Balmaz i 2005 gjennomført opplæring tekstskriving +.
Siden 2006 dannet hun en duo med Margreeth Kooiman. De skriver for voksne, men deres spesialitet er med ungdom.

Detaljer om boka

• Tittel: Lyst på en snurr? De mest bisarre fakta om edderkopper
  • Tekst: Myrte LGBT Balmaz og Margreeth Kooiman
  • Illustrasjoner: Madelart, Groningen
  • Utgiver: Biblion, Leidschendam
  • Lansert: 2011
  • Sjanger: barn
  • ?? S Tall: 37
  • ISBN: 978 90 5483 966 8
  • Passer for: barn i alderen ni til tolv år, men også interessant å gå gjennom med et yngre barn

Innholdet i boken i Lyst på en snurr? De mest bisarre fakta om edderkopper

Boken består av innledningen, fem kapitler, spinning bilde ?? s liste over vanskelige ord og endelig registret.
Innledning: edderkoppen er en åtte-legged skummel sak eller den ideelle kjæledyr. Det er en bok full av hårete ben, klebrige tråder og duk og du aldri lar gå ??
Kapittel 1, edderkopper da og nå
Hvilket dyr levde der før, edderkoppen eller dinosaur. De første spindelvev gjorde ikke, men var jegere. Når det ble spinne edderkopper. Hva er en edderkopp, hva gjør en spinnende kroppen ut. I dette kapittelet du lese om giftige hoggtenner og antall øyne som har en snurr. Hvor er edderkopp silke for bruk.
Kapittel 2, Rare og mindre rare edderkopper
Edderkopper livet til land, men også i vannet, og noen ganger dypt ned i bakken, og de kan selv i luften livet. De kommer i alle former og størrelser. Edderkopper er vanligvis ett år, men det finnes unntak som tarantella, som kan være opp til tjue år. Den største edderkoppen i verden er det Goliat tarantula / Theraphosa leblondi. De minste edderkopper er spin-dverg varianter, de er mindre enn ett poeng. Ikke så lenge siden den Anapistula caecula funnet i Nord-Vest-Afrika, en kvinne, er den mannlige trolig bli enda mindre, men det har ennå ikke blitt rapportert. Walk edderkopper lever i de tropiske regnskogene i Sør-og Mellom-Amerika, har de ikke løpe vekk, de angriper! De er bevæpnet med en dødelig gift. Det er en motgift, bør dette være dine levende edderkopper ?? ?? melking. American Black Widow kan drepe et menneske med en matbit, for noen som er svak eller eksempel kan et barn være dødelig bitt. Det er en motgift. Den australske trakt edderkoppen er en av de farligste edderkoppene i verden, spesielt den mannlige er super giftig. Banan edderkopper lever i bananplantasjer i Sør- og Mellom-Amerika. De liker ikke bananer, men de kakerlakker som bor på banan. Edderkopper i vårt land: edderkoppen er godt kjent i vårt land, har edderkoppen en flekkete mønster i form av et kors på magen hennes. Den største fienden av denne edderkoppen er frost. En av de største edderkopper i vårt land er det lite Myredderkopp. Den store Myredderkopp er den største edderkoppen som bor i vårt land, de er ganske sjeldne og bare leve i områder der vannet er rent nok. I vårt land, har du også kuppelen edderkopp, edderkoppen lever under jorden i en hytte. Du har vann edderkopper, disse edderkoppene lever i vannet, under vann gjorde de et telt-lignende web. Harvestmen er ingen edderkopper, kroppen er et enkelt stykke, de har bare to øyne, og kan ikke male. En pappa longlegs har åtte bein.
Kapittel 3, redd for edderkopper
I forhistorisk tid, folk jevnlig døde av en edderkopp bitt, de var derfor redd for edderkopper og frykten refleks, folk fremdeles. Edderkoppfobi betyr edderkopper frykt. Det er en terapi for folk som lider av dette. Arachne på gresk betyr edderkopp. Phobos, sønn av Ares og Afrodite sådde panikk og skjøt frykt hos mennesker. Ordet fobi / frykt er avledet.
Edderkopper er overalt, i en godt rengjort huset edderkopper lever i gjennomsnitt i 1500. Den vanligste edderkopp i hjemmet er huset edderkopp. Edderkoppen liker å spise fluer og mygg. Huset edderkoppen ble navngitt i 2008 for Spider of the Year. I Nederland har du tre typer hus edderkopper: den grå huset edderkopp, felles hus edderkopp og det store huset edderkopp. Noen holder en edderkopp som kjæledyr, de fleste kjæledyr taranteller nålene. Taranteller spiser hovedsakelig vannlevende gresshopper og mealworms. Edderkopper er også brukt som forsøksdyr, for eksempel, kan de bidra til å teste toksisitet av nye legemidler.
Kapittel 4 Spindelvev og spindelvev
Et edderkoppnett med frost eller dugg dråper er herlig å se. En web er også sterk og seig, er det en feil i et web viklet enn dette vil aldri komme ut. Hvordan en spin faktisk gjør en web. Edderkoppen spinner en tråd og la vinden fange den, forblir slutt noe å holde fast. Edderkoppen går gjennom ledningen, og konsoliderer den tilbake med en andre tråd. Hun går like lenge til begynnelsen tråden er sterk nok. Så spinner hun de første eiker. Når de er klare, de gjør de non-stick runde tråder og til slutt de selvklebende runde ledninger. Eiker i et web klistrer seg ikke, om edderkoppen har fanget noe hun går gjennom eikene. Hopping edderkopper kan feste hvor som helst på edderkoppen gjør dette gjennom en hårlokk på tå. Hage edderkopper ønsker ikke stikker, gni de sine ben med en slags anti-lim, gulpe opp de det betyr selv ?? Edderkopper har spinndyser som de brukte til å spinne det. De fleste edderkopper har tre par nipler. Edderkoppen silke produseres i kjertler innenfor edderkoppen. Gjennom rørene kommer spinnere og derfra spinn pumper edderkopp silke ut. I ledninger på nettet er en veldig tøff type protein, er den super elastisk ledning der gjennom. I silke er det tre stoffer som forårsaker ledningen ikke ødelegge et stoff forårsaker ledningene ikke tørker ut, fungerer et stoff mot sopp og mot bakterier. Spider silke er en av de sterkeste materialene i verden. Alle edderkopper spinner en kokong rundt eggene sine, slik at de er beskyttet mot skadelige påvirkninger. I Texas i 2007 ble oppdaget en labyrint av 182 meter lange, laget ved å spinne i et team! Hvordan fungerer mannlig til kvinnelig edderkopp spinn fra sine egne måltider er ikke bare en kompis. Han gir signaler ved å trekke på den ytre webdraden. Denne "sangen" han fortsetter til den kvinnelige tilt ledningene. Det er tegn på at han kan gå inn på nettet.
Kapittel 5 Edderkopper i ledelsen
Folk finner edderkopper fascinerende, er det også fortalt mange historier om dem. De noen ganger spiller hovedrollen i en film, særlig i skrekkfilmer. Kjente filmer: edderkoppfobi, Earth vs. Spider, filmer av Spiderman. Men kommer også i bøker som edderkopper i USA ?? historien Charlottes tryllevev. I 1973, den animerte filmen kom ut i 2006 ble boken filmatisert. Anansi Spider er opprinnelig fra Vest-Afrika, om denne edderkoppen er historier som fabler av Reinaart Fox. Prinsesse Maxima gang hadde på seg en edderkopp brosje smykker designere var svært risikabelt. Annie M. G. Schmidt skrev en gang et dikt om edderkopp Sebastian. Edderkopper er også funnet i ordtak som: flittig edderkopp har en stor stoff. Hvis edderkoppene veve ut flittig, vil vi oppleve godt vær. Hvor suger i honning, suge edderkoppen gift. Som forbanna som en edderkopp. Edderkopper har ofte spilt en rolle gjennom århundrene i overtro. Se du krysser en edderkopp en vegg bringer lykke. Det er en edderkopp Myrmekiaphila neilyoungi, biolog Jason Bond oppdaget disse edderkopp arter, og oppkalt etter hans favoritt artist. En drøm catcher fanger vonde drømmer, de er brent i den stigende solen.
Edderkopper ?? s Photo
?? S vakre fotografier tatt av Ed Nieuwenhuis av en australsk trakt edderkopp, banan edderkopp, Tarantula, Big rifle Om Spider, ulike typer hus edderkopper, Dome Spider, Black Widow, Spider, Spider Goliat, Sidderspin, Spring Spin, lemmen.
Vanskelige ord
Strokability Factor, Fear Reflex, bakterier, Amber, beskyttelsesmekanisme, koffein, Camouflage, kirurgisk, Cocoon, konsentrasjon, konfrontasjon, Desinfiserende, Divers Bell, Evolution, Eksotiske, fossil tempererte soner, muterte gener, Stresset, Imago, Oppfinnsomhet, Orientering, Mating Ritual, Polyetylen , Reflekser, røntgen, segmenter, serum, Antidote, terrarium, Terapi.

Tekst og illustrasjoner

Innholdet er egnet for barn fra ni år gammel, men du kan fortelle med egne ord innholdet i boken til yngre barn. Lange og korte setninger som deilig weglezen. Kapitlene inneholder mange korte fag, sikrer dette at boken ikke blir lei fort. Du kan finne mange bilder ?? s i denne boken, samt tegninger.

Et utdrag fra boken

Usynlig?
De minste edderkopper kalles dverg edderkopp arter. De er mindre enn et punkt, og synes heller lignende. Ikke så lenge siden i Nord-Vest-Afrika fant en liten kvinnelig edderkopp, Anapistula caecula. Forskere er veldig nysgjerrig på den mannlige, fordi som vanlig på edderkopper, som ville være enda mindre. Så langt har de ennå ikke funnet noe. Kanskje de bør se bedre?

Min mening

En fantastisk bok om edderkopper. Det starter med den uttrykksfulle fronten Lyst på en snurr? Det ville være en bok for barn fra ni år gammel, men også en pjokk eller preschooler vil ha det gøy med denne boken. Spørsmålet om hvem som bodde der tidligere, edderkopper og dinosaurer ?? s appellerer til fantasien. Teksten er leken i design, men inneholder mye informasjon. Hvert kapittel har sin egen bakgrunnsfarge, bokstavene er variable svart eller hvit, ulike fonter. Denne boken er også veldig interessant for voksne og ideell for et barn å bruke som grunnlag for en prat.
(0)
(0)