Board jurisdiksjon

Hvordan virker et styrende organ til hans autoritet? Om attribusjon, delegering og mandat. Generelt er en offentlig myndighet gitt av loven til et forvaltningsorgan. Dette er på grunn av prinsippet om lovligheten. Styret kan gripe inn i livene til innbyggerne, men må utøve sin myndighet til å representere den offentlige interesse. Øvelsen er derfor underlagt begrensninger. Den ene er kravet om lovligheten. Et sertifikat er nærmere definert og har et bestemt formål.
Ledelse Tilsynet har tre former:
  • Attribution
  • Delegasjon
  • Mandat

Attribution

Som innledning, innebærer navngi opprettelsen av en administrativ kompetanse. I tillegg tildeler det også at makt til styret. Grunnloven fastsetter blant annet som deretter har makt til å tillegge. Vi vet for eksempel henvisning til bystyret eller styrets ordfører og formannskap.
Den overdragelse av myndighet kan også være et uavhengig forvaltningsorgan, enheter etablert under private eller offentlige etater. Dette har implikasjoner for påvirkning av politisk ansvarlig minister. Ofte også inkludert bestemmelser som opsjonen er utøvd innflytelse av ministeren.

Delegasjon

I AWB delegasjonen er registrert. Dette inkluderer: overføring av en administrativ myndighet i sin makt til å ta beslutninger til en annen person som er trener på eget ansvar. Det er en overføring av ansvar, det derfor ikke bør være en underordnet og det bør igjen være basert på en lovbestemmelse.
Personen som overfører godt kan lage regler som regulerer utøvelsen, men det kan ikke kreve spesifikke instruksjoner. Delegasjon berørt av en avgjørelse som regnes av regjeringen som et generelt bindende regulering. Delegasjon delegasjon er også under delegasjon sub-delegasjon eller, delegasjon reglene gjelder derfor.

Mandat

Under mandat betyr makt til å ta beslutninger på vegne av et forvaltningsorgan. Den juridiske ansvar er ikke overført, bare selve øvelsen. Det er derfor sett på som en autoritet, er det ikke krav om en lovregulering, og det kan bare være en underordnet. Mandatet berørt av en avgjørelse.
De ulike typer mandat er:
  • Beslutningen mandat: avgjørelsen overlates til autorisert person;
  • Eksport fôr mandat: mandat giver bestemmer, men la begrunnelse og presis formulering av mandatet;
  • signatur mandat: ikke går utover signering på vegne av Mandator.

Parkeringsbot

Denne uttalelsen drøfter sertifisering bestemmelsene i mandatet vedtaket. Mandatet Beslutningen ble delegert til visse navngitte tjenestemenn. De hadde makt til å bestemme forespørsler om et handikapparkering. Her var en beslutning tatt av en inhabil tjenestemann. Hun var etterfølgeren av en offisiell hvem strømmen ble mandat, til hennes hadde makt ikke bare ble påbudt på disse ved navn.

Uautorisert mandat

På hvilken måte makten til Nature Conservancy er pålagt i strid med konsensus av mandatet bestemmelsen. Innvilgelse av et mandat som det er gjort ved å bryte systemet av politisk ansvarlighet. Dette er også klart fastslått at det gis et mandat mellom institusjoner av ulike forvaltningsnivåer bør tillates bare unntaksvis.
Partene
Foreningen "viltforvaltning enhet Den Ouwe Peel" i Deurne, klageren.
Landbruksministeren, naturforvaltning og Fiskeri tiltalte.
Process
I henhold til artikkel 12 punkt 1 av Natuurberschermingswet Provincial direktør i Noord-Brabant foreningen nektet å gi tillatelse. Tillatelsen var for utøvelse av jakt i den beskyttede naturlige "Deurnse Peel".
Betraktninger
Noen viktige hensyn:
Forklarende memorandum, Law tredje avdrag GALA, Stb. 1996, 333 dokumenter II 1993-1994, 23 700, nr. 3 p.165-177
"I motsetning til i privat loven er å gi forvaltningsrett mye mindre vanlig mandat annet enn å underordnede. Mandat Avsetning er derfor ideell i hierarkiske relasjoner. Det er et middel for et forvaltningsorgan å komme til en rasjonell arbeidsdeling, uten mister ansvaret for utøvelse av disse kreftene. "
Videre, i henhold til den forklarende memorandum sier at mandatet levering av kontorene til andre nivåer av regjeringen bør ha en eksepsjonell karakter. Dette er på grunn av ansvarsforhold som eksisterer i en annen administrativ lag.
"Friheten som gjør at statsråden å provinsielle leder kan lett resultere i lignende situasjoner, for eksempel beskyttede natur ligger i mer enn ett fylke, er dømt annerledes på grunn av politiske hensyn. Dette passer ikke innenfor mandatet forhold."
Avgjørelsen er dermed ødelagt, det er basert på en uautorisert mandat.
(0)
(0)

Kommentarer - 0

Ingen kommentarer

Legg en kommentar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tegn igjen: 3000
captcha